Den beste veien til Vincennes
Går du av på denne stasjonen, er du ikke langt fra Vincennes. TGN-foto/KK

Den beste veien til Vincennes

Skrevet av: Kristine Kihle 06:38 25. januar 2019 , kategori: Utland

Under Prix d’Amerique-helgen kryr det av travfolk i Paris. Endel nordmenn er allerede på plass i den franske hovedstaden, mens mange reiser i dag. Vårt beste tips i Paris: Gå under jorden...

I fjor var det rundt 35 000 mennesker som så Readly Express vinne PdA. Mange tyr til taxi for å komme seg til travbanen sørøst for sentrum, men den letteste måten å ta seg rundt i Paris ligger under bakken. For å komme seg ut til Vincennes tar man Metroen til en av de stasjonene der RER-togetlinje A stopper (markert med rødt i Metrokartet). Ta ikke Metro-linje 1 (gul markering) til Chateau de Vincennes. Det er langt unna. Et godt utgangspunkt er stasjonen Auber ved Opera.

metro_kart_paris_3485.jpgSkal du komme rett på det, må du velge linjen som går til Boissy-St–Leger. Ikke gå av på Vincennes, men Joinville-le–Pont. Da er du ikke mer enn 10 minutters gange fra travbanen. TGN-foto/KK

RERs linje A er den røde streken på Metro-kartet og det er viktig at man tar det toget med endestasjon Boissy-St-Leger. Toget passerer en stasjon som heter Vincennes. Lukk øynene, kjør forbi! Går man av her har man en lang spasertur foran seg om man skal finne en travbane. Den riktige stasjonen å stige av på heter Joinville-le-Pont. Derfra er det ca ti minutter å gå. Veien er skiltet, men det finnes en snarvei gjennom skogen. Denne helgen er den grei å bruke, følg strømmen!

Husk å køpe billett for tre soner. Vil man ut til Grosbois kjører man toget til endestasjonen i Boissy-st-Leger (sone 4), men det er en god bit å gå helt fram til Grosbois. Taxi er her et greit alternativ den siste biten.

Les også: – Nå må du betale inngangsbillett til Grosbois

De som derimot sverger til taxi hjem fra Vincennes, bruker alltid mye tid. Det er ikke bare den kjedelige Paris-køen som gjør at det er en langdryg opplevelse. Taxibiler fra Paris får nemlig ikke plukke opp kunder på veien tilbake og må gå tomme tilbake til sentrum og de lokale taxiene klarer ikke å fylle behovet. God tur!

Kommentarer (0)

Skriv en kommentar

Logg inn for å kommentere. Alternativ innlogging under.
Innlegg som ikke skrives under fullt navn eller inneholder upassende innhold vil bli fjernet.

  • boker

    Bøker

    Vi har et godt utvalgt av bøker som fenger den hestesportsinteresserte!

    Bestill her »

  • caps

    Caps med LED-lys

    Vi har testet produktet over en lengre periode og har mer eller mindre blitt avhengig av capsen. Fem LED-pærer er diskret innfelt i capsens brem og man slår enkelt av og på lyset etter behov.

    Bestill her »

  • vest

    Sikkerhetsvest

    KOMPERDELL sikkerhetsvest er den første på markedet som er produsert for mannlige og kvinnelige kusker med en unik passform. Fungere også perfekt for montéryttere.

    Bestill her »

  • kjoredress

    TGN effekter

    En lett og praktisk kjøredress til varme dager eller til å ha utenpå andre klær.

    Bestill her »

- Annonse -
TGN.no
Trav og Galopp-Nytt A/S
Kontaktinformasjon
Trav og Galopp-Nytt A/S
  Tips oss
Eller hjelp oss å gjøre tgn.no bedre
Les dagens utgave av TGN
Se siste utgave eller bestill abonnement

Sentralbord
Tlf: 22 88 30 00

Postadresse
Trav og Galopp-Nytt
Postboks 10 Årvoll
0515 Oslo

Besøksadresse
Bjerke Travbane
Refstadveien 23 
0589 Oslo (se kart)

Åpningstid kundeservice
Man – fre: kl 08.00-11.30
og kl 12.00-15.00

Kundeservice
Tlf: 22 88 30 11
Faks: 22 88 30 20
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Redaksjonen
Tlf: 22 88 30 26
Faks: 22 88 30 10
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Annonser
Tlf: 22 88 30 19
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ansatte
Se våre ansatte

 
  1. Fyll inn Navn
  2. Fyll inn E-post
  3. Feil info
  4. Invalid Input

© Trav og Galopp-Nytt 2013